Türk Telekom (TT) İzmir'in Tireli ilçesinde çeşitli kooperatiflerde örgütlü üretici kadınlara dijital okuryazarlık ve dijital pazarlama eğitimleri veriyor. TT 10 bin kadını eğitmeyi hedefliyor.

Internet tarayıcısı Explorer öldü, yaşasın Edge! Internet tarayıcısı Explorer öldü, yaşasın Edge!

Türk Telekom, ‘Hedefi Olan Kadına İnternetle Hayat Kolay’ projesi kapsamında gerçekleştirdiği dijital okuryazarlık ve dijital pazarlama eğitimlerini sürdürüyor.

Türk Telekom, kadınların dijital yetkinliklerini geliştirmek ve üretim ekonomisine daha aktif katılımını sağlamak amacıyla  ‘herkes için erişilebilir iletişim’ prensibiyle hayata geçirdiği proje kapsamında  İzmir’in Tire ilçesinde bulunan İzmir İş ve Meslek Sahibi Kadınlar Derneği, Tire Süt Kooperatifi, Karateke Mahallesi Sulama Kooperatifi, Bornova Kadın Kooperatifi üyesi yaklaşık 30 kadına 2’şer saat sürecek dijital okuryazarlık ve dijital pazarlama eğitimleri  verdi.

Dijitalde güvenlikten, e-ticaret mevzuatına kadar geniş kapsamlı eğitim

Türk Telekom İzmir Bölge Müdürlüğü binasında gerçekleşen eğitimlerde kadınlar, dijital okuryazarlık başlığı altında dijital dünyanın dönüşüm süreci, dijital ayak izi, dijital güvenlik önlemleri, e-devlet ve e-nabız uygulamaları, online bankacılık, sosyal medya araçları, çevrimiçi görüşmeler konularında eğitimler alırken dijital pazarlama başlığı altında ise pazarlamanın bileşenleri, rakip analizi, pazarlama mecrası olarak sosyal medya platformları, markalar için internet reklamcılığı, sosyal medyada ürün ve hizmet tanıtımı, e-ticaret mevzuatı ve küçük girişimciye yönelik destekler, dijital pazaryerleri gibi konularda bilgi sahibi oldu.

Hedef 10 bin kadına ulaşmak

2014-2019 yılları arasında yürüttüğü ‘İnternetle Hayat Kolay’ projesiyle 50 bin kişiye internet okuryazarlığı eğitimleri veren Türk Telekom, 2019-2021 yılları arasında ‘Hedefi Olan Kadına İnternetle Hayat Kolay’ ismiyle devam eden proje kapsamında sunduğu dijital pazarlama eğitimleri ile yaklaşık 5 bin kadına ulaştı. Projenin yeni dönemini ‘Dijitalde Hayat Kolay’ adıyla duyuran Türk Telekom, 10 bin kadına ulaşmayı hedefliyor. 

(Cansu Yılmaz)