Günde ortalama 35 bin karar veriyoruz. Kimi kararlar bir anda alınabilecek kadar kolayken, kimileri ise üzerinde saatlerce düşünülecek kadar zor oluyor.

Günde ortalama 35 bin karar veriyoruz. Kimi kararlar bir anda alınabilecek kadar kolayken, kimileri ise üzerinde saatlerce düşünülecek kadar zor oluyor.

Satın alma kararında ağırlıklı olarak kadınlar söz sahibiyken, karar verme konusunda kadın ve erkekler arasında çifte standart söz konusu.
Therese Huston, kaleme aldığı 'Kadınlar Nasıl Karar Verir?' (How WomenDecide) adlı kitabında, kadınların kararlarına erkeklerinkinden daha az değer verildiğini kadınları hayatta nasıl geride tuttuğunu ortaya koyuyor. 

Kadınların gardrop önünde ne giyeceğine karar vermek için saatler geçirdiği hep dalga konusu olurken, erkeklerin araba seçimindeki karar verme sürecinin üzerinde o kadar da durulmuyor. 

Bu kalıplar, hızlı ve etkili karar vermek isteniyorsa erkeğe sorulması gerektiği inancını körüklemekten başka işe yaramıyor. 

Fakat bilimsel araştırmalar, erkek ve kadınların karar vermede eşit ölçüde mücadele ettiğini gösteriyor.

Kitabında cinsiyetler arası farklılıklara dikkat çeken Therese, kadınların daha işbirlikçi olduğunu söylüyor.

Kadın patron karar verirken çevresindeki kişilerin fikrini daha fazla sorması daha iyi kararlar vermesine yardımcı olurken, sıklıkla zayıflık olarak görülüyor.

Therese'nin dikkat çektiği diğer bir konu ise stresli zamanlarda kadın ve erkeklerin farklı seçimleri..

Nörolog Mara Mather ile Nicole R Lighthall'ın çalışmasına göre, kumarda kadınlar stresli durumlarda daha akıllıca kararlar verirken erkekler kazanmak için her şeyi riske atmaktan çekinmiyorlar. Nörolog Ruudvan den Bos ise çalışmasında, erkeklerin stresli olduğu durumlarda daha riskli kararlar alma eğiliminde olduğunu söylüyor. 

Duraklama evresindeki şirketlerin yönetimine kadınların getirilmesine şaşırmamak gerekiyor. Fakat çoğu zaman verdikleri kararlar eleştiri konusu oluyor. 

Kan kaybeden Yahoo'nun başına getirilen Marissa Mayer örneğine bakalım. 2013 yılında Mayer'in, bilişim sektöründe çok yaygınlaşmış olan homeoffice (evden çalışma) uygulamasına son vermesi eleştirilmişti. Fakat kısa süre sonra Best Buy CEO'su HubertJoly de evden çalışma uygulamasına son verdiğini duyurdu.

İşi özü, özellikle günümüzün daha az hiyerarşiye sahip şirketleri tarafından daha değerli görülen beş liderlik davranışından biri olan katılımcı karar verme konusunda kadınların rolünü göz ardı etmemek gerekiyor.